CHKO Beskydy bez kamionů: Reportáž ke zhodnocení první sezony po zavedení zákazu



Zima se zákazem kamionů v CHKO Beskydy má za sebou svou první sezónu a výsledky jsou slibné! Doprava se znatelně zklidnila, i když se někteří řidiči stále pokoušejí zákaz porušit.
Co se podařilo:
Kolem přehrady Šance projelo o cca 84% méně kamionů. Oproti září 2023 projelo v únoru 2024 po I/56 o 217 „kamionů“ denně méně;
Zvýšená bezpečnost. Díky spolupráci s Policií ČR a Městskou policií Frýdlant nad Ostravicí se podařilo za celou sezónu stovky kamionů odhalit a otočit;
Lepší životní prostředí. Omezení dopravy těžkých kamionů přispělo nejen k plynulému a bezpečnému provozu, ale i ke zklidnění v CHKO Beskydy a prevenci ochrany pitné vody v nádrži Šance.
Co je potřeba zlepšit:
Přísnější a častější kontroly;
Zvýšení pokut za porušení zákazu vjezdu;
Dokončení dopravní infrastruktury na Slovensku. Zdržení u Kysuckého Nového Mesta nutí některé řidiče využívat I/56 i přes zákaz;
Rozšíření zákazu. V ideálním případě na celý rok.
Další kroky:
Opětovná žádost o zákaz vjezdu pro tranzitní nákladní dopravu nad 12 tun do CHKO Beskydy pro nadcházející zimní sezónu, případně celoročně;
Posílení policejních hlídek v obci Ostravice;
Další jednání s náměstkem pro dopravu Moravskoslezského kraje p. Ing. Radkem Podstawkou, ŘSD a PČR.

Děkujeme Policii ČR, Moravskoslezskému kraji, Ředitelství silnic a dálnic, obci Staré Hamry, obci Ostravici a všem, kdo se na ochraně Beskyd podílejí! 💚

Další příspěvky

Hostem v TV Polar
S paní redaktorkou Renátou Eleonorou Orlíkovou z Televize POLAR jsme si povídaly o prolínání práce v Senátu s prací pro město Frýdlant nad Ostravicí i celý region. V Senátu samozřejmě řešíme témata, která úzce ovlivňují chod samospráv. Zároveň jsem představila některé z hlavních strategických projektů, na kterých ve Frýdlantu nad Ostravicí pracujeme, a vysvětlila, jak se aktuální legislativní změny a rozhodnutí ...
Novinky v dopravě
Od 1. července platí některá nová pravidla v dopravě. Jaké jsou hlavní změny? Policii je nutné k dopravní nehodě přivolat až od škody 200 000 korun a dále i v těchto případech: dojde ke zranění, není shoda na viníkovi nehody, dojde ke škodě na majetku třetí osoby, nebo dojde-li k dalším závažnějším okolnostem (například škody na infrastruktuře, narušení plynulosti provozu aj.). Vždy je potřeba sepsat záznam o nehodě → nově lze i elektronicky prostřednictvím webové aplikace pro přepis vozidla není nutné provádět samostatnou evidenční kontrolu, pokud má vozidlo platnou technickou kontrolu (STK),...
Přísnější postihy pro těžkou nákladní dopravu v CHKO Beskydy od 1. července
Už 1. července vstoupí v platnost přísnější postihy pro těžkou nákladní dopravu, která porušuje zákaz vjezdu do CHKO Beskydy. V září loňského roku proběhlo v Senátu veřejné slyšení k vlivu silniční nákladní dopravy na stav našich silnic. V rámci usnesení k tomuto slyšení jsem upozornila na nutnost srovnat výši pokut za přestupky způsobené těžkou nákladní dopravou se sousedními zeměmi. Současné pokuty v ČR jsou za některé přestupky výrazně nižší než například v Polsku či na Slovensku.

Kontakt

Napište mi

Budu ráda, když mi napíšete své návrhy, podněty, dotazy.
Pokusím se odpovědět všem.