Fit for 55



Dnes snad již nikdo nepochybuje o tom, že klimatické změny jsou závažným problémem, kterým se musíme urychleně a hlavně efektivně zabývat.

Naše senátní jednání ke klimaticko-energetickému balíčku Fit for 55 bylo však plné rozporů. A jak to celé nakonec dopadlo již zřejmě víte. I po řadě jednání a seminářů, které plénu předcházely, považuje většina senátorů bezpodmínečné přijetí balíčku FF55 za riskantní, a to zejména s ohledem na chybějící data ohledně jeho nákladů a přínosů pro ČR.

Výborem pro evropské záležitosti bude požadováno zpracování dopadové analýzy ze strany Evropské komise. Taková analýza by však měla být vytvořena na základě znalosti lokálních specifik státu, kterým nejlépe rozumí členské státy samy.
Usnesení výboru bylo proto doplněno tak, aby rovněž vláda ČR vypracovala vlastní dopadovou studii, na kterou se již od schválení Green Dealu čeká. Ta by se měla opírat o dobrou znalost podmínek ČR, díky čemuž bude možné posoudit konkrétní realizovatelnost navržených opatření a vyčíslit efekty plánovaných změn.
Termín předložení Senátu je stanoven na březen 2022. Věřím, že studie poskytne relevantní podklad pro další jednání.

Další příspěvky

I. ETAPA OBCHVATU FRÝDKU-MÍSTKU JE JIŽ V PROVOZU
Řidiči dnes získali dlouho očekávanou možnost objet město po dálnici D48 směrem od Příboru s napojením na silnici I/56 (ulice Frýdlantská). Navazující II. etapa je stále ve výstavbě a s částečným zprovozněním počítá Ředitelství silnic a dálnic - ŘSD ještě v tomto roce. Věřím, že stavba, coby vhodná objízdná trasa, umožní odklon tranzitní nákladní dopravy nad 12 tun z CHKO Beskydy, kde se nachází přehradní nádrž Šance - zdroj pitné vody pro města a obce Frýdecko-Místecka, Novojičínska, Opavska, Karvinska ale i Ostravska. V dosažení tohoto cíle nepolevuji.
PASKOV: ZÁSYP DOLU FRENŠTÁT
Před časem se na mě obrátili občané města Paskov s žádostí o pomoc při řešení problematického způsobu přepravy materiálu z odvalu „D“ Dolu Paskov za účelem zasypání Dolu Frenštát. Převoz hlušiny nyní probíhá pomocí těžkých nákladních vozidel přes obydlenou vilovou část v těsné blízkosti centra města. Komunikace, kterou vozidla ke svozu využívají, je však v mnohých úsecích pro tento účel nevhodná. Celá oblast je v důsledku dlouhodobé mnohaleté těžební činnosti poddolována a nyní touto nadměrnou nákladní dopravou velmi silně zatížena. Je neakceptovatelné, aby se převoz uskutečňoval touto trasou a způsobem, zejména s ohledem na skutečnost, že město Paskov je napojeno na železniční síť. Díky tomu lze předpokládat, že existuje jiný, ekologičtější a možná i ekonomicky výhodnější způsob transportu. O pomoc v této věci jsem z tohoto důvodu požádala ministryni životního prostředí Ing. Bc. Annu Hubáčkovou, které jsem předala potřebné podklady.
PETICE ZA OBNOVU DĚTSKÉHO ODDĚLENÍ JE PROJEDNÁVÁNA I V SENÁTU PČR
Na jaře letošního roku postihla frýdecko-místeckou nemocnici personální krize, která vyústila v omezení provozu dětského oddělení včetně dětské pohotovostní služby. Frýdecko-místecké děti jsou aktuálně ve většině případů odkazovány do desítky kilometrů vzdálených nemocnic. I s ohledem na příhraniční horský terén našeho regionu, kde již nyní nejsou v některých obcích plněny zákonné časové limity pro dojezd rychlé záchranné služby, usilujeme o rychlou nápravu situace. Město proto iniciovalo petici za obnovu oddělení včetně pohotovosti, kterou podepsalo více než 11 tisíc lidí. Věřím, že upozornění na situaci nemocnice ve Frýdku-Místku předáním petice petičnímu výboru Senátu PČR přispěje nejen k řešení místního problému, ale zejména k otevření širší celospolečenské diskuse o nedostatku pediatrů v mnoha českých nemocnicích.

Kontakt

Napište mi

Budu ráda, když mi napíšete své návrhy, podněty, dotazy.
Pokusím se odpovědět všem.