Kamiony nerespektují zákaz vjezdu do CHKO Beskydy



Zastavili se za mnou reportéři TV Nova. Natáčeli v předvánočních Beskydech reportáž na dopravní téma, kterým se již řadu měsíců spolu se starosty našeho regionu zabývám… Jde o vjezd tranzitní nákladní dopravy nad 12 tun na komunikaci I/56 vedoucí od Frýdku-Místku do CHKO Beskydy. Přestože je vjezd na tuto horskou komunikaci v zimním období za nepříznivého počasí zakázán, řidiči a přepravci tento zákaz často nerespektují! Nezřídka zde pak kamiony v důsledku špatné sjízdnosti terénu havarují, což mívá za následek nejen zablokování dopravy, ale mj. i ohrožení zdroje pitné vody – přehradní nádrže Šance.
V situaci, kdy bude již brzy otevřena objízdná trasa, tj. obchvat města Frýdku-Místku, považuji vjezd tranzitní nákladní dopravy do CHKO Beskydy a do I. a II. ochranného pásma zdroje pitné vody – přehrady Šance – za nepřijatelný! Obdobný názor zastává ředitelství CHKO Beskydy, Povodí Odry či SMVaK. Své podpůrné stanovisko mi zaslalo také Ministerstvo životního prostředí.
Snad se brzy setkáme i se součinností dopravních orgánů, které mají kompetenci situaci napravit…

Další příspěvky

Uspořádala jsem kulatý stůl k omezení vjezdu tranzitní nákladní dopravy nad 12 tun do CHKO Beskydy
S místopředsedkyní Senátu Jitkou Seitlovou jsem dnes uspořádala kulatý stůl ve věci „Zavedení celoročního zákazu vjezdu tranzitní nákladní dopravy nad 12 tun do CHKO Beskydy“. Mezi účastníky byli mj. ministr zemědělství Zdeněk Nekula, zástupce Ministerstva dopravy ČR Ing. Martin Janeček, zástupci Ministerstva životního prostředí ČR, ředitel správy ŘSD Ostrava Tomáš Opěla, generální ředitel Povodí Odry Jiří Tkáč, ředitel regionálního pracoviště Správa CHKO Beskydy František Jaskula a zástupce Zlínského kraje Ing. Tomáš Nedbal.
Beskydy budeme chránit i na půdě Senátu PČR
V dubnu se mnoho významných osobností z našeho kraje zúčastnilo 50. výročí založení CHKO Beskydy, které proběhlo v sídle Senátu PČR. Na tomto zahájení panovala shoda, že pestrost Beskyd pro další generace je nutné udržet. Ve svém projevu jsem tehdy zdůraznila, že v situaci, kdy máme k dispozici pro CHKO Beskydy obchvat, považuji za nepřijatelné, aby kolem zdroje pitné vody přehradní nádrže Šance projížděla tranzitní nákladní doprava nad 12 tun. Po předchozím více než dvouletém projednávání a zjišťování možností se jeví několik možných řešení, jak vjezdu těžké tranzitní nákladní dopravy do CHKO Beskydy zabránit. Pro nalezení nejlepšího řešení pořádáme v této věci s místopředsedkyní Senátu PČR Jitkou Seitlovou v závěru května kulatý stůl.
Moravskoslezský kraj má perspektivu
Spolu s kolegy senátory z podvýboru pro regiony v transformaci, poslanci, ale i zástupci Ministerstva pro místní rozvoj ČR, jsme se seznámili s projekty, které přispějí k modernizaci našeho těžbou černého uhlí poznamenaného regionu. Těšit se můžeme například na projekty, které transformují bývalé těžební areály. V první řadě stojí za zmínku detaily projektu POHO Park, který usiluje o vybudování důstojného centra pohornické krajiny.

Kontakt

Napište mi

Budu ráda, když mi napíšete své návrhy, podněty, dotazy.
Pokusím se odpovědět všem.