Žijeme ve světě, který se rychle mění, a je proto důležité umět na tyto změny reagovat. Příkladem je oblast vzdělávání, kdy se ustupuje od některých nefungujících přístupů. Do výuky jsou častěji zařazovány inovativní metody, které jsou zaměřeny na podporu spolupráce, kritického myšlení a řešení problémů. Důraz je kladen také na rozvoj motivace a aktivity studentů v jejich ideálně celoživotním učení.
Jako bývalá kantorka se o oblast vzdělávání stále zajímám. V poslední době mě velmi zaujal projekt Učiteling, který pedagogům z Moravskoslezského kraje umožňuje sdílet osvědčené inovativní postupy, nápady a praktické zkušenosti z výuky.
Projekt je svým pojetím unikátní. V rámci dne workshopů si pedagogové zažijí vyučovací hodiny optikou žáků a studentů, tedy doslova ze školní lavice. Díky vlastnímu prožitku mohou nahlédnout pod pokličku metod výuky našich oceňovaných pedagogů a zároveň získat praktické rady, jak nabytou inspiraci zařadit do vlastní praxe. Naplánován je také prostor pro reflexi a sdílení osobních příběhů z pedagogické praxe.
Jsem velmi hrdá, že mezi lektory vystoupí hned několik významných frýdecko-místeckých pedagogů, kteří se umístili na předních místech soutěže inspirativních pedagogů Global Teacher Prize Czech Republic. Je mezi nimi vítěz loňského ročníku Roman Göttlicher, učitel dějepisu a občanské nauky ze Střední průmyslové školy, Obchodní akademie a Jazykové školy ve Frýdku-Místku, Tomáš Chrobák ze Základní školy Baška, který získal první místo v roce 2019, a Monika Chrobáková ze Základní školy Baška a Základní školy Janovice, která se v tomtéž roce umístila na krásném druhém místě.
Poděkování patří všem zapojeným pedagogům za jejich nasazení a zejména organizátorům – společnosti EDUin, o.p.s. a sdružení Učitelská platforma.
Projekt se uskutečňuje díky podpoře partnerů, Moravskoslezského kraje a Pedagogické fakulty Ostravské univerzity.
Budu ráda, když mi napíšete své návrhy, podněty, dotazy.
Pokusím se odpovědět všem.