Poslední část obchvatu Třince je zprovozněna!



Po dlouhých letech čekání a dokončování stavebních prací byla aktuálně otevřena také poslední část obchvatu města Třinec v úseku Třanovice–Nebory.
Zatím se jezdí jen v polovičním profilu, rozšíření do všech jízdních pruhů se očekává v srpnu letošního roku. Otevřením trasy I/68 Třanovice–Nebory se dálnice D48 propojí se Slovenskem.
Spuštění obchvatu však přispěje nejen ke zklidnění dopravní situace na Třinecku. Jeho dokončení má velmi pozitivní dopad také pro ochranu životního prostředí CHKO Beskydy a zdroje pitné vody v přehradní nádrži Šance. Po více než čtvrtstoletí se nám otevírá možnost odklonit tranzitní nákladní dopravu na obchvat, který vytvoří časově relevantní a nesrovnatelně pohodlnější objízdnou trasu.
Přeji si, abychom nadbytečnou nákladní dopravu z CHKO Beskydy situovali na obchvat co nejdříve, stále proto iniciuji jednání s úřady, které jsou do této problematiky zapojeny (Ředitelství silnic a dálnic – ŘSD, Moravskoslezský kraj, Ministerstvo dopravy, Ministerstvo životního prostředí, Ministerstvo zemědělství České republiky a další).

Další příspěvky

Uspořádala jsem kulatý stůl k omezení vjezdu tranzitní nákladní dopravy nad 12 tun do CHKO Beskydy
S místopředsedkyní Senátu Jitkou Seitlovou jsem dnes uspořádala kulatý stůl ve věci „Zavedení celoročního zákazu vjezdu tranzitní nákladní dopravy nad 12 tun do CHKO Beskydy“. Mezi účastníky byli mj. ministr zemědělství Zdeněk Nekula, zástupce Ministerstva dopravy ČR Ing. Martin Janeček, zástupci Ministerstva životního prostředí ČR, ředitel správy ŘSD Ostrava Tomáš Opěla, generální ředitel Povodí Odry Jiří Tkáč, ředitel regionálního pracoviště Správa CHKO Beskydy František Jaskula a zástupce Zlínského kraje Ing. Tomáš Nedbal.
Beskydy budeme chránit i na půdě Senátu PČR
V dubnu se mnoho významných osobností z našeho kraje zúčastnilo 50. výročí založení CHKO Beskydy, které proběhlo v sídle Senátu PČR. Na tomto zahájení panovala shoda, že pestrost Beskyd pro další generace je nutné udržet. Ve svém projevu jsem tehdy zdůraznila, že v situaci, kdy máme k dispozici pro CHKO Beskydy obchvat, považuji za nepřijatelné, aby kolem zdroje pitné vody přehradní nádrže Šance projížděla tranzitní nákladní doprava nad 12 tun. Po předchozím více než dvouletém projednávání a zjišťování možností se jeví několik možných řešení, jak vjezdu těžké tranzitní nákladní dopravy do CHKO Beskydy zabránit. Pro nalezení nejlepšího řešení pořádáme v této věci s místopředsedkyní Senátu PČR Jitkou Seitlovou v závěru května kulatý stůl.
Moravskoslezský kraj má perspektivu
Spolu s kolegy senátory z podvýboru pro regiony v transformaci, poslanci, ale i zástupci Ministerstva pro místní rozvoj ČR, jsme se seznámili s projekty, které přispějí k modernizaci našeho těžbou černého uhlí poznamenaného regionu. Těšit se můžeme například na projekty, které transformují bývalé těžební areály. V první řadě stojí za zmínku detaily projektu POHO Park, který usiluje o vybudování důstojného centra pohornické krajiny.

Kontakt

Napište mi

Budu ráda, když mi napíšete své návrhy, podněty, dotazy.
Pokusím se odpovědět všem.